Administrația raionului Ialoveni și Asociația obștească „Eco-Răzeni” a oferit certificatele de finanțare celor 41 de echipe finaliste ale rundei a XXIX-a de granturi mici din cadrul Programului raional „Fondul pentru Tineri”. Acest program este implementat în parteneriat de Consiliul raional Ialoveni și Asociația obștească „Eco-Răzeni”, susținând inițiativele tinerilor pentru dezvoltare comunitară.
Forumul, organizat cu ocazia Zilei Naționale a Tineretului, a reunit aproximativ 120 de tineri din 20 de localități, alături de autoritățile administrației publice și partenerii de proiect: doamna Natalia Eremia, președinta raionului Ialoveni și domnul Sergiu Gurău, directorul executiv al Asociației „Eco-Răzeni”.
În mesajele de salut, oficialitățile au felicitat tinerii pentru inițiativa lor și le-au urat succes și perseverență în implementarea proiectelor lor, urmând ca rezultatele să fie celebrate în cadrul Festivalului tinerilor activi, pe 14 decembrie 2024. „Vă mulțumim pentru energia și dăruirea cu care contribuiți la dezvoltarea comunităților voastre! Sunteți o inspirație și un model de implicare pentru cei din jur,” a transmis doamna Eremia.
Forumul a inclus patru ateliere de lucru, unde participanții au propus activități de informare și educație non-formală menite să încurajeze implicarea civică și dezvoltarea personală. Aceste inițiative vor fi incluse în Planul de acțiuni pentru 2025, care va fi prezentat spre aprobare Consiliului raional.
Doamna Natalia Eremia a subliniat susținerea continuă a Consiliului raional Ialoveni pentru inițiativele civice ale tinerilor și și-a exprimat angajamentul de a investi și mai mult în dezvoltarea programelor pentru tineret.
Forumul s-a încheiat cu un program artistic susținut de tinerii talentați din raion.
În runda a XXIX-a de granturi mici, cele 41 de proiecte finaliste din 20 de localități beneficiază de finanțare totală de 350.000 lei, din care 200.000 lei sunt oferiți de Consiliul raional Ialoveni, iar IM Swedish Development Partner și Fundația Est-Europeană contribuie cu 150.000 lei, fonduri asigurate de Suedia.