Forumul Raional al Tinerilor Antreprenori, Ediția I-îi

În contextul gamei de manifestări prilejuite sărbătorilor ,,Ziua Naţională a Tineretului” și ,,Ziua Internațională a Studentului”, în scopul implementării prevederilor Legii cu privire la tineret şi ale Strategiei Naţionale de Dezvoltare a Sectorului de Tineret 2020, Prioritatea III ,,Oportunități economice pentru tineri”, Subprioritatea 3.1. ,,Abilitarea economică și antreprenoriatul în rândul tinerilor”, la 19 noiembrie 2020, în incinta Centrului de Sprijinire a Mediului de Afaceri Transfrontaliere – Training, Expoziţii şi Simpozioane, loc pitoresc în Pădurea Ruseştii Noi, s-a desfăşurat Forumul Raional al Tinerilor Antreprenori, Ediția I.

În cadrul evenimentului a avut loc prezentarea rezultatelor afacerilor finanțate în cadrul Rundei I de granturi pentru tinerii antreprenori, ce a fost lansată în anul 2019, precum și semnarea acordurilor de colaborare şi înmânarea oficială a certificatelor de grant celor 4 echipe finaliste ale Concursului planurilor de afaceri, Ediția a II-a, desfășurat în perioada 20 septembrie – 15 octombrie 2020.

Ne-au onorat cu prezenţa sa actorii dezvoltării politicilor de tineret din administrația raionului Ialoveni, de la A. O. ,,Eco – Răzeni” și Compania de consultanță în afaceri ,,Business Development Capital”, împreună cu antreprenorii de succes și finaliștii celor două runde de granturi pentru tinerii antreprenori.

Domnul Mihail SILISTRARU, președintele raionului Ialoveni, asistat de distinsele doamne Galina TONU și Victoria MARIAN-BOGOS, vicepreședinte ale raionului, au subliniat că, contribuția financiară a Consiliului Raional Ialoveni pentru susținerea celor 7 afaceri din cele 6 localități în cadrul Rundei I de granturi pentru tinerii antreprenori este de 120 000 lei. De asemenea, pentru susținerea realizării celor 4 afaceri în perioada noiembrie 2020 – iulie 2021, inițiate de 8 tineri din 4 localități ale raionului, finaliști ai Concursului planurilor de afaceri, Ediția a II-a, administrația raionului Ialoveni va acorda suportul financiar de 100 000 lei, pentru ca pasiunea și creativitatea tinerilor să devină afaceri ce prind viață și îmbunătățesc condițiile de trai ale oamenilor.

De remarcat faptul că, desfășurarea rundei de granturi pentru finanțarea planurilor de afaceri inovative ale tinerilor din localitățile raionului, este în conformitate cu Decizia Consiliului Raional Ialoveni nr. ¼ din 27 februarie 2020, cu privire la aprobarea Acordului de colaborare privind implementarea Programului ,,Fondul de susținere a antreprenoriatului pentru tineri Ialoveni”.

Distinsa doamnă profesor Angela GLADEI, expert de notorietate internațională, directorul Companiei de consultanță în afaceri ,,Business Development Capital” a remarcat că, tinerii antreprenori sunt pragmatici, își desfinesc viziunea, misiunea și valorile afacerii pentru a se poziționa strategic pe piață, bazându-se pe oameni. Ideile lor fenomenale de afaceri vin din curiozitate și sunt orientate spre produs și vânzare explorând piața ce nu este suprasaturată.

Domnul Sergiu GURĂU, director executiv, A. O. ,,Eco – Răzeni”, a informat participanții despre scopul și obiectivele programului “Fondul de susținere a antreprenoriatului pentru tineri Ialoveni”, ce se desfășoară în perioada august 2020 – iulie 2021. Astfel, ca tinerii, inclusiv din categorii defavorizate, rezidenți ai raionului Ialoveni, sunt abilitați și accesează mai multe oportunități sustenabile de participare economică la nivel local prin susținerea financiară a tinerilor pentru lansarea și dezvoltarea afacerilor inovative ce contribuie la dezvoltarea durabilă. Totodată, a amenționat faptul că, Concursul planurilor de afaceri se adresează grupurilor de tineri (femei și bărbați), persoane fizice, cu vârsta cuprinsă între 17 – 35 ani, din localitățile raionului Ialoveni, care întrunesc condiţiile de eligibilitate prevăzute de Regulamentul de organizare a concursului. Dosarele au fost depuse în perioada 20 septembrie – 15 octombrie 2020, iar în lunile octombrie – noiembrie, au avut loc interviurile și analiza dosarelor depuse de către aplicanți. Prin urmare, au fost desemnate 4 echipe finaliste ce primesc suport financiar pentru a-și dezvolta și gestiona planurile de afaceri.

În mesajul său de încurajare, domnișoara Livia Titica, managerul companiei ,,Fructusezon” SRL din c. Răzeni, a evidențiat că primii clienți crează imaginea afacerii. De aceea, să avem grijă de clienții noștri de la producere până la livrare.

Partenerii programului, au analizat rezultatele afacerilor finanțate în cadrul Rundei I de granturi pentru tinerii antreprenori și au decernat diplome de gratitudine finaliștilor primei runde, care au primit și suvenire din partea echipei Fondului pentru Tineri Ialoveni. Finaliștii primei runde care s-au remarcat prin pasiunea, vocația, motivația și perseverența de a fi orientați spre dezvoltarea afacerii, răpunzând adecvat la întrebările participanților la eveniment, sunt:

  1. Tatiana Seul, Ialoveni, “Soul Food” SRL – gheretă cu produse locale și ecologice;
  2. Victoria Captari, Mileștii Mici, “D.V.C. Personal&Profesional Development” SRL – servicii de consiliere psihologică individuală și de grup;
  3. Ion Nacu, Văsieni; Gospodăria Țărănească “Nacu Ion” – cultivarea și comercializarea murelor;
  4. Nicolae Vutcariov, Nimoreni, “Univers Cleo” SRL – salon de frumusețe și frizerie.

Prin urmare, partenerii programului, au decernat certificate de grant celor 4 echipe finaliste ale Concursului planurilor de afaceri, Ediția a II-a, care și-au prezentat ideile de business impresionând participanții la forum, fapt pentru care s-au învrednicit și de suvenire din partea echipei Fondului pentru Tineri Ialoveni.

  1. Nicolae Dogot și Denis Avram din s. Horești, planul de afaceri ,,Energia naturii”, domeniu de activitate: cultivarea și comercializarea pomușoarelor, suma aprobată – 30 000 lei, pentru categoriile de cheltuieli: motocultor cu plug și freză, servicii de transport, butași de pomușoare;
  2. Mariana Șeremet și Maxim Visileac din s. Cigîrleni, planul de afaceri ,,Fructalint”, domeniu de activitate: deshidratarea și ambalarea fructelor și a legumelor, suma aprobată – 30 000 lei, pentru categoriile de cheltuieli: blocuri de panouri/baterii solare fotovoltaice, invertor și accesorii pentru instalare;
  3. Mellissa Dulgheru și Cristina Voloc din c. Ruseștii Noi, planul de afaceri ,,Power Fitness”, domeniu de activitate: sală de sport și fitness, suma aprobată – 30 000 lei, pentru categoriile de cheltuieli: echipament și aparate de fitness pentru întremarea sănătății;
  4. Tatiana Seul și Ala Grosu din or. Ialoveni, planul de afaceri ,,Po_DAR_ok”, domeniu de activitate: magazin de produse și articole de decor personalizat, suma aprobată – 30 000 lei, pentru categoriile de cheltuieli: mobilier (mese, rafturi), echipament (plotter multifuncțional).

Încurajăm tinerii antreprenori sugerându-le că atunci când o echipă elaborează un plan de afaceri, ideea are mai multe succese de a fi realizată. Creativitatea și inovația avantajează afacerea, deoarece atrage clienții și aduce profit. Succesul afacerii impune o schimbare în gândirea și atitudinea managementului atât în interiorul afacerii, cât și în exterior!

Forumul Raional al Tinerilor Antreprenori, Ediția I, s-a desfășurat în cadrul Programului ,,Fondul de susținere a antreprenoriatului pentru tineri Ialoveni”, coordonat de Asociaţia Obştească „Eco-Răzeni” în parteneriat cu Consiliul Raional Ialoveni, realizat cu suportul financiar al Uniunii Europene și co-finanțat de Suedia prin intermediul Fundaţiei Est-Europene, în cadrul proiectului „Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică și socială a țării”.

Pentru conformitate,
Victor Pletosu,
specialist principal în domeniul politicilor de tineret,
Aparatul Președintelui Raionului Ialoveni

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki